måndag 1 februari 2016

Mer eller mindre utmanande

Att byta jobb är väl för det mesta utmanande. Spännande, smått nervöst och så länge det är självvalt också roligt.

Så också i mitt fall men efter en månad har jag ännu inte kommit åt att njuta. Jo, jag tror jag trivs på min arbetsplats, med elever och med min personal, jag har en bra förman och goda rektorskolleger men har inte ändå inte riktigt kommit in i jobbet. Orsakerna är rent fysiska: de första veckorna gick jag med dålig rygg och du vet - har du ont har du inte precis kul. Den senaste veckan hade jag ett rakblad på tvärs i halsen och i lördags då läkaren konstaterade angina (nej, jag går inte till läkare i första hand) tänkte jag bara: när ska jag få börja på riktigt???

Okej, visst har jag hunnit med en del redan men då jag vill så mycket har jag inte tålamod att vänta, måste få skolan färdig på en gång, liksom. Som om jag inte hade all tid i världen på mig! Som om jag skulle kunna fixa till det ensam!

Blir nog bra det här ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar